چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟

چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟

 

بخش اول محتوای بروشور

هر کسب و کار موفق نیازمند معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان است. در میان روش های متفاوتی که برای ارائه اطلاعات وجود دارد یکی از قدیمی ترین ها استفاده از بروشور است. بروشور ها به دلیل هزینه پایین تهیه و تولید،

انعطاف پذیری بالا در شیوه ارائه اطلاعات همواره از روش های مورد علاقه شرکت ها برای تبلیغات و آموزش بوده اند اما استفاده درست از آنها نیازمند توجه به نکات مختلفی می باشد که طی سال ها تجربه در ارتباط با مشتری به دست آمده است. یک بروشور حرفه ای می تواند مانند یک سرمایه گذاری موفق عمل کند اما بی توجهی به استاندارد های ارتباط گیری با مخاطبین به راحتی کمد های شما را از کاغذ هایی پر می کند که پول تان را هدر داده اند. در ادامه چند معیار مهم در تهیه و تنظیم محتوای بروشور را بررسی می کنیم.

چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟

 

چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟

چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟ بروشور شرکت شما معرف خدمات ، محصولات و فعالیت های شماست. به بیان دیگر یک بروشور می تواند معرف همه ی آن چیز هایی باشد که هستید. پس باید از این فرصت استفاده کنید و در بروشور خود نگاهی جامع به ماهیت شرکت داشته باشید. لازم نیست حوصله مخاطب را با ذکر طوطی وار کلیه ی فعالیت های ممکن سر ببرید اما حوزه های کلی که در آنها حضور دارید را فراموش نکنید. برای مثال اگر مدیریت یک فروشگاه دوربین های مداربسته را به عهده دارید و در کنار بخش فروش مشاوره های مالی و فنی هم به همکاران ارائه می دهید نباید مزیت خود را به عنوان یک گروه مشاوره دهنده نادیده بگیرید. یا اگر در زمینه تهیه و فروش قطعات دوربین هم فعال هستید با معرفی این بخش از فعالیت های خود به سادگی توجه گروه دیگری از مشتریان را جلب خواهید کرد.

چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟

 

توجه به ویترین سازی

در هر شرکت فروشگاهی کالا های مختلفی معامله می شود. در کسب و کار های خاص تعداد و تنوع محصولات  بسیار بالاست و بروشور مکان مناسبی برای معرفی تک تک محصولات نیست. هدف شما در بروشور شرکت خود، معرفی مهم ترین محصولاتتان است.

  • مهم ترین محصول از نظر قیمت رقابتی
  • مهم ترین محصول از نظر کیفیت ساخت
  • مهم ترین محصول از نظر زیبایی ظاهری و…

انتخاب این گروه بندی ها به هوشمندی شما در شناسایی محصولات خود بستگی دارد و همانطور که هر مغازه ای همیشه بهترین های خود را در ویترین قرار می دهد برای کسب و کار های بزرگتر هم بروشور حکم ویترین را خواهد داشت پس درساخت ویترین برای شرکت خود دقت لازم را به خرج دهید.

چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟ چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟ چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟

 

توجه به اصل گزیده گویی

هر کدام از محصولات و فعالیت های شما می توانند توضیحات جزیی و مفصل داشته باشند که از اطلاعات فنی تا طرز استفاده را در بر می گیرند اما توضیحات ارائه شده در بروشور شما باید به بهترین شکل خلاصه شده باشند. بروشور دفترچه راهنمای محصولات شما نیست بنابراین در زمینه اطلاعات فنی به ذکر مهم ترین امکانات اکتفا کنید. امکاناتی که برای مشتریان شما اهمیت بیشتری دارد. ویژگی هایی که محصول شما را برجسته می کند. فرض کنید محصولی دراختیار دارید که به طور کل کیفیت متوسطی دارد اما در یک ویژگی خاص بالاتر از سایر موارد مشابه خود قرار می گیرد.

شما باید روی این ویژگی مانور دهید. گاهی کاربرد خاص برای یک محصول می تواند توجه مشتریان را جلب کند. زمینه هایی که دارای اهمیت هستند اما دیده نمی شوند را پررنگ  کنید.

چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟

 

توجه به اصل به روز بودن

قرار نیست شرکت شما از بدو تاسیس تا پایان از یک بروشور استفاده کند. غیر از موارد استثنا که با گذر زمان در طیف محصولاتشان هیچ تغییری رخ نمی دهد. باقی کسب و کار ها باید در هر دوره بروشور های خود را با خدمات و محصولات جدید خود به روز کنند. هیچ چیز بدتر از این نیست که نیمی از محصولات موجود در بروشور شما دیگر وجود خارجی نداشته باشند. یا در صورت موجود بودن امکاناتی بسیار قدیمی و ازدور خارج شده را ارائه دهند.

چنین بروشوری در جهت عکس عمل کرده و مشتریان را از شما دور می کند. اگر کسب و کار شما با نوسان های قیمتی زیاد رو به رو است از درج قیمت در بروشور خودداری کنید. قیمت های بی اعتبار در یک بروشور برای مشتریان بسیار نامید کننده است. نه تنها از دید مشتریان بلکه از دید شرکت به روز رسانی بروشور ها می تواند در بازه های مختلف راهگشا باشد.

فرض کنید تغییر خاصی در تکنولوژی محصولات شما ایجاد نشده و امکانات جدیدی وارد بازار نشده اما در فصل جدید فعالیت های خود نیازمند تمرکز روی گروه دیگری از محصولات شرکت هستید. با تغییر بروشور می توانید فروش را به سمت آن محصولات جهت دهی کنید. بنابراین به روز بودن با توجه به نیاز های زمان حال مشتریان و شرکت معنا می شود.

چگونه بروشور های جذاب بسازیم؟

 

همه چیز را یک بار از دید مشتری ببینید

در نهایت بروشور یک روش ارتباط گیری با مشتری است. اگر تمام مدت مقوله ساخت بروشور را از دید خود بررسی کنید ممکن است به راحتی مسیر اشتباه رفته و از مشتریان خود دور شوید. در هر مرحله از ساخت و طراحی، یکبار همه چیز را از دید مشتریان خود ببینید. خودتان را جای مشتری قرار داده و مطالب را مرور کنید.

  • چه چیزی در بروشور شما برای مشتری جذاب است؟
  • گروه مشتریان هدف شما به چه ویژگی هایی توجه دارند؟
  • آیا توانسته اید توجه شان را جلب کنید؟

اگر نه در هر مرحله ای که باشید باید به عقب برگشته و کار را از نو بررسی کنید.

 

نویسنده: دانیال حسینی

 

منابع:

Wikipedia.org

Google.com

Creativebloq.com

دیدگاه های این مطلب بسته شده اند.