سوالات متداول دستگاه های حضور و غیاب

چرا در زمان اجرای نرم افزار، نوشته های نرم افزار حضور و غیاب علامت سوال است؟

زبان پیش فرض سیستم خود را به فارسی تغییر دهید.

چرا در زمان گزارش گیری دستگاه حضور و غیاب، ساعت های ورود و خروج یک پرسنل در یک روز ، دقیقا یکی است؟

جواب۱: سال مالی را تغییر دهید.

تذکر۱: قبل از تغییر سال مالی از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

تذکر۲: بعد از حذف نمودن سال مالی از نرم افزار خارج نشوید و بلافاصله سال مالی جدید را تعریف نمایید.

تذکر۳: سال مالی صرفا نباید با سال جاری یکی باشد. سال جاری تنها در زمان انتصاب شیفت دارای اهمیت می باشد.

” جهت مشاهده آموزش تغییر سال مالی کلیک کنید “

 

جواب۲: در دستگاه نباید هیچ اسمی برای هیچ یک از پرسنل تعریف شود.
در بخش تعریف کاربر، تنها کد کاربر، اثر انگشت و رمز عبور تعریف شود و قسمت نام کاربر برای کلیه کاربران می بایست خالی از هرگونه کاراکتری باشد.

” جهت مشاهده آموزش تعریف پرسنل کلیک کنید “

 

جواب ۳: در صورتی که دستگاه حضور و غیاب دارای قابلیت تشخیص چهره باشد، و اثر انگشت و تشخیص چهره به صورت همزمان فعال باشد. دستگاه در زمان ورود کاربر اثر انگشت را ثبت نموده و با دیدن چهره کاربر، خروج ایشان را ثبت می کند. بنابراین در چنین دستگاه هایی میبایست تنها یک قابلیت فعال باشد.

چرا در زمان گزارش گیری، ساعت های ورود اول، خروج اول، و ورود دوم یک پرسنل در یک روز ، دقیقا یکی است؟

 

جواب۱: سال مالی را تغییر دهید.

تذکر۱: قبل از تغییر سال مالی از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

تذکر۲: بعد از حذف نمودن سال مالی از نرم افزار خارج نشوید و بلافاصله سال مالی جدید را تعریف نمایید.

تذکر۳: سال مالی صرفا نباید با سال جاری یکی باشد. سال جاری تنها در زمان انتصاب شیفت دارای اهمیت می باشد.

تذکر ۴: در بعضی مواقع لازم است چندین بار سال مالی را حذف و سال مالی جدیدی تعریف نمود

” جهت مشاهده آموزش تغییر سال مالی کلیک کنید “

چرا در زمان گزارش گیری، ساعت های ورود و خروج یک پرسنل از یک تاریخ به بعد، دقیقا یکی است؟

 

جواب۱: سال مالی را تغییر دهید.

تذکر۱: قبل از تغییر سال مالی از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

تذکر۲: بعد از حذف نمودن سال مالی از نرم افزار خارج نشوید و بلافاصله سال مالی جدید را تعریف نمایید.

تذکر۳: سال مالی صرفا نباید با سال جاری یکی باشد. سال جاری تنها در زمان انتصاب شیفت دارای اهمیت می باشد.

تذکر ۴: در بعضی مواقع لازم است چندین بار سال مالی را حذف و سال مالی جدیدی تعریف نمود

” جهت مشاهده آموزش تغییر سال مالی کلیک کنید “

چرا در زمان گزارش گیری، هیچ گزارشی نمایش داده نمی شود؟

بازه ی تاریخی خروجی از دستگاه را به اشتباه انتخاب نموده اید.
به دلیل میلادی بودن تاریخ دستگاه، در زمان تبدیل تاریخ شمسی به میلادی این نکته می بایست رعایت شود :
به عنوان مثال : جهت دریافت خروجی از دستگاه برای ۱ مرداد ۹۹ تا ۳۱ مرداد ۹۹ می بایست دو بازه ی میلادی را خروجی گرفت
بازه اول : ۲۲ جولای ۲۰۲۰ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۰
بازه ی دوم: ۱ آگوست ۲۰۲۰ تا ۲۱ آگوست ۲۰۲۰

چرا در زمان گزارش گیری، ساعت های تاخیر، تعجیل، اضافه کار و کسر کار محاسبه نشده است؟

در بخش انتصاب شیفت ، به پرسنل مذکور شیفتی انتصاب داده نشده است.

چرا در زمان گزارش گیری ، مرخصی های ثبت شده نمایش داده نمی شود؟

جمع آوری اطلاعات قبل از ثبت مرخصی ها صورت گرفته، ابتدا باید در بخش ثبت تردد نرم افزار، مرخصی ها را ثبت نمود و پس از آن اقدام به جمع آوری اطلاعات کرد.

در وضعیت اتصال از طریق USB، چرا در زمان جمع آوری اطلاعات دستگاه حضور و غیاب، با خطای " در زمان جمع آوری اطلاعات، خطایی رخ داده" مواجه می شوم؟

 

جواب ۱: معرفی دستگاه به درستی انجام نشده است. 

” جهت دیدن آموزش معرفی دستگاه به نرم افزار کلیک کنید ” 

 

جواب ۲: هیچ ترددی در دستگاه ثبت نشده است. 

جواب ۳: نام دستگاه را از فارسی به انگلیسی تغییر دهید.

جواب ۴: در دستگاه نباید هیچ اسمی برای هیچ یک از پرسنل تعریف شود.
(در بخش تعریف کاربر، تنها کد کاربر، اثر انگشت و رمز عبور تعریف شود و قسمت نام کاربر برای کلیه کاربران می بایست خالی از هرگونه کاراکتری باشد.)

 

جواب ۵: انتقال از دستگاه به فلش به درستی انجام نشده.

 

جواب ۶: فلش مموری دچار مشکل شده است. ( فلش مموری را با فرمت FAT32 فرمت کرده و یا از فلش مموری دیگری استفاده کنید.)

جواب ۷: به دلیل ویروسی بودن سیستم و یا فلش مموری، فایلی که در فلش مموری مشاهده می شود Shortcut بوده و فایل اصلی مخفی شده است. برای نمایش فایل اصلی میبایست از تب  tools > folder option > view  گزینه hidden را از حالت انتخاب خارج نموده تا فایل اصلی نمایش داده شود و جمع آوری اطلاعات از طریق آن فایل صورت گیرد.

در وضعیت اتصال از طریق شبکه، چرا در زمان جمع آوری اطلاعات دستگاه حضور و غیاب، با خطای " در زمان جمع آوری اطلاعات، خطایی رخ داده" مواجه می شوم؟

 

جواب ۱: معرفی دستگاه به درستی انجام نشده است.   ” جهت دیدن آموزش معرفی دستگاه به نرم افزار کلیک کنید ” 

جواب ۲: هیچ ترددی در دستگاه ثبت نشده است.

جواب ۳: نام دستگاه را از فارسی به انگلیسی تغییر دهید.

جواب ۴: در دستگاه نباید هیچ اسمی برای هیچ یک از پرسنل تعریف شود.
(در بخش تعریف کاربر، تنها کد کاربر، اثر انگشت و رمز عبور تعریف شود و قسمت نام کاربر برای کلیه کاربران می بایست خالی از هرگونه کاراکتری باشد.)

 

جواب ۵: در بخش معرفی دستگاه، تنظیمات ip به درستی انجام نشده. (ip دستگاه باید در رنج ip های شبکه باشد)

 

جواب ۶: در بخش معرفی دستگاه، تنظیمات gateway به درستی انجام نشده. (gateway دستگاه و شبکه باید یکی باشد)

 

جواب ۷: در بخش معرفی دستگاه، تنظیمات پورت به درستی انجام نشده. (اگر پورت دستگاه برای ارتباط شبکه تغییر کند در نرم افزار نیز می بایست تغییر یابد.)

 

جواب ۸: کابل شبکه مشکل دارد. کابل را تعویض کنید.

جواب ۹: پورت شبکه مشکل دارد.

جواب ۱۰: مشکل از شبکه داخلی است.

چرا بخش جمع اوری اطلاعات در نرم افزار غیر فعال است؟

نرم افزار به درستی نصب نشده. میبایست نرم افزار را حذف نموده و مجددا نصب کنید.

چرا پس از نصب نرم افزار و در زمان ورود به نرم افزار با خطای فوق مواجه می شوم؟ Please wait while windows configures KNCO_AT

نرم افزار را در درایوی غیر از درایو ویندوز (c) نصب کرده اید. بنابراین می بایست نرم افزار را حذف نموده و مجدد در درایو ویندوز (C) سیستم خود نصب کنید.

چرا پس از نصب نرم افزار و در زمان ورود به نرم افزار با خطای فوق مواجه می شوم؟ Exception EFOpenError in module KNCO.exe at 00026476. ...

error

 

نرم افزار را در پوشه ای با نام فارسی نصب کرده اید. بنابراین می بایست پوشه ی مربوطه را به انگلیسی تغییر نام دهید.

چرا نرم افزار من اجرا نمی شود؟

جواب ۱: بر روی نرم افزار کلیک راست کرده و گزینه Run as administartor را بزنید. (هر بار باید به این صورت نرم افزار را اجرا کنید.)

جواب ۲: فایروال ویندوز را غیرفعال کنید.

جواب ۳: آنتی ویروس سیستم خود را غیرفعال کنید.

 

” جهت مشاهده آموزش راه اندازی نرم افزار دستگاه حضور و غیاب کلیک کنید “

چرا نرم افزار من بروز نمی شود؟

نرم افزار را مجدد نصب کنید. (تذکر: همیشه قبل از نصب مجدد از اطلاعات خود backup بگیرید.)

چرا در زمان اجرای نرم افزار، با خطای فوق مواجه می شوم؟ The program can,t start because FKAttend

 

نرم افزار نصب شده را به پوشه ی دیگری انتقال داده اید و نرم افزار در پوشه ی اصلی در کنار فایل های دیگر خود قرار ندارد.

چرا در زمان انتخاب مسیر فلش مموری جهت ثبت اطلاعات در دستگاه، هیچ فایلی مشاهده نمیشود؟

جواب ۱: در بخش Files of type می بایست گزینه All File انتخاب شود.

جواب ۲: انتقال فایل از دستگاه به مموری به درستی انجام نشده است.

جواب ۳: فلش مموری مشکل دارد.

چرا در زمان اجرای نرم افزار با خطای "بروز مشکل در ارتباط با دیتابیس - به بخش پشتیبان برنامه تماس بگیرید" مواجه می شوم ؟

جواب ۱: برای اجرای نرم افزار، بر روی ایکون نرم افزار کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید. (هربار می بایست از این طریق نرم افزا

 

جواب ۲: فایل های نرم افزار قبلی به صورت کامل از سیستم پاک نشده است. جهت برطرف کردن این مشکل به بخش آموزش نصب نرم افزار مراجعه کنید.

در زمان قراردادن انگشت بر روی سنسور اثر انگشت دستگاه ، هر بار پیام خروج تایید شد نمایش داده می شود؟

جواب ۱: حساسیت دستگاه را می بایست بر روی گزینه “کم” قرار داد. آموزش تنظیم حساسیت سنسور اثر انگشت

جواب ۲: وضعیت دستگاه می بایست بر روی حالت خودکار قرار گیر. آموزش تنظیم وضعیت دستگاه “